Transitie vergoeding

Per 1 januari 2015 komt de transitie vergoeding in plaats van de ontslagvergoeding.
Wanneer een werknemer minimaal twee jaar in dienst is en wordt ontslagen, krijgt hij bij ontslag een transitievergoeding. Het maakt daarbij niet uit of de werknemer een vast of tijdelijk contract heeft.

De hoogte van de transitievergoeding is afhankelijk van het aantal jaren dat de medewerker in dienst is geweest. De transitievergoeding is maximaal € 75.000, tenzij de werknemer meer dan € 75.000 verdient. In dat geval is de vergoeding maximaal één jaarsalaris.
Een ontslagen medewerker krijgt per gewerkt dienstjaar 1/3 maandsalaris als vergoeding.
Heeft de werknemer 10 jaar of langer gewerkt? Dan krijgt hij vanaf het 10e dienstjaar een vergoeding van een 1/2 maandsalaris per dienstjaar.
Is de medewerker 50 jaar of ouder? En heeft hij 10 jaar of langer gewerkt? Dan krijgt hij vanaf het 10e dienstjaar een vergoeding van één maandsalaris per dienstjaar.

Deze vergoeding hoeft niet betaald te worden als:
  • Wanneer het ontslag het gevolg is van ernstig verwijtbaar handelen of nalaten van de medewerker
  • de medewerker jonger is dan 18 jaar en maximaal 12 uur werkt of de medewerker de pensioengerechtigde leeftijd 
  • als de organisatie failliet is, surseance van betaling heeft of in de schuldsanering zit
  • Voor mkb-bedrijven met minder dan 25 werknemers is er een overgangsregeling. Als zij noodgedwongen personeel moeten ontslaan vanwege bedrijfseconomische omstandigheden, mogen zij een lagere ontslagvergoeding betalen. Deze overgangsregeling geldt tot 2020.
De transitievergoeding moet ook betaald worden bij ontslag na twee jaar ziekte. Kosten van loondoorbetaling bij ziekte en kosten van re-integratieverplichtingen kunnen niet van de transitievergoeding worden afgetrokken. 





1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen