Verzuim door stress stijgt

Ziekteverzuim door stress komt nu acht keer vaker voor dan vijf jaar geleden. ArboNed is een campagne gestart om werkgevers daarvan bewust te maken.
Dat meldt de landelijke arbodienst.
ArboNed hoopt dat ondernemers daardoor verder psychisch verzuim kunnen voorkomen.
Een derde van de werknemers die lange tijd niet komt werken, heeft psychische klachten. Een werknemer met psychische klachten zit gemiddeld 180 dagen thuis.
Volgens het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) is stress daarmee "het grootste beroepsrisico".
Iedereen ervaart stress, daar is op zich niets mis mee. Maar van te lang en te veel stress, kun je dus ziek worden.Als je weet dat één verzuimdag al snel 250 euro kost, dan is niets doen geen optie. Dergelijk ziekteverzuim kostte het Nederlandse bedrijfsleven in de eerste helft van dit jaar zo’n 800 miljoen euro.
In mei startte minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken ook een campagne die de risico's van te veel stress op het werk bespreekbaar moet maken.
Inspectie SZW gaat de komende jaren extra controleren of de werktijden en de werkdruk bij bedrijven gezond zijn. En ook checkt de inspectie of er agressie is op de werkvloer.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen