Verzuimbeleid: regels regels

Het verzuimbeleid schrijft voor dat de leidinggevende zich zo spoedig mogelijk na de eerste verzuimmelding van de medewerker moet afvragen of er sprake kan zijn van langdurig verzuim. 

Binnen drie maanden na de eerste verzuimmelding moet duidelijk zijn of de medewerker binnen een jaar kan terugkeren in de eigen functie. Hiervoor vraagt de leidinggevende bij de bedrijfsarts een medisch advies aan. De medewerker heeft tevens de mogelijkheid om een second opinion aan te vragen bij het UWV.
Ziet het ernaar uit dat terugkeer in de eigen functie wel mogelijk is, dan zijn er de volgende opties:
- de eigen functie geheel oppakken;
- de eigen functie oppakken in minder dan het contractueel vastgelegd aantal uren;

- de eigen functie oppakken met minder taken (met als doel de overige taken zo spoedig mogelijk weer op te pakken);
- tijdelijk opstarten in een andere functie (met als doel zo snel mogelijk, doch binnen zes maanden, de eigen functie weer op te pakken).


Mocht blijken dat terugkeer in de eigen functie niet mogelijk is dan moet
dit zo snel mogelijk na de verzuimmelding geconstateerd worden en wordt het traject van begeleiding naar ander werk gestart. De volgende acties vinden dan plaats:
- op grond van het advies van de bedrijfsarts neemt de leidinggevende officieel het besluit dat terugkeer niet mogelijk is;
- gesprek tussen leidinggevende en medewerker over dit besluit;
- arbeidsdeskundig onderzoek met de vraag welke mogelijkheden er wel zijn qua belasting, vertaald in concrete werkzaamheden en bestaande functies binnen de organisatie;
- eventueel second opinion door het UWV;
- zoeken binnen de organisatie naar ander werk: re-integratie spoor 1;
- indien re-integratie spoor 1 niet mogelijk blijkt volgt een deskundigenoordeel van het UWV met als doel spoor 1 definitief af te sluiten;
- indien er geen structurele oplossingen intern voorhanden zijn, moet er buiten de organisatie werk gevonden worden: re-integratie spoor 2;
- week 91: aanvraag WIA door medewerker, leidinggevende reikt medewerker het re-integratiedossier aan;
- twee jaar na verzuimmelding: eventueel ontslagaanvraag bij het UWV of met de medewerker in overleg omtrent een andere functie binnen de organisatie (al dan niet met een nieuwe arbeidsovereenkomst)

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen