Lagere ontslag vergoeding kleine bedrijven


Bedrijven met minder dan 25 werknemers worden voorlopig ontzien bij de hervorming van het ontslagrecht. Ze mogen tot 2020 een lagere ontslagvergoeding betalen dan grotere bedrijven.

Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken heeft dat donderdag gezegd. Hij kwam daarmee tegemoet aan de wens van een Kamermeerderheid. ,,Ik denk dat het niet nodig is, maar ik ben bereid het oordeel aan de Kamer over te laten.”
Asscher wil dat voor alle bedrijven straks dezelfde ontslagprocedure gaat gelden. Ze moeten daardoor ook allemaal een ontslagvergoeding gaan betalen. Kleine bedrijven kunnen die nu nog vaak ontlopen.

Ontslagvergoeding maximaal 75 duizend euro

De ontslagvergoeding wordt straks beperkt tot maximaal 75.000 euro. Grote ondernemingen zijn dan goedkoper uit. Zij op dit moment soms tonnen kwijt aan een gouden handdruk. Maar voor kleine bedrijven kan het bedrag van 75.000 euro een probleem vormen.

VVD, PvdA en ChristenUnie hebben daarom voorgesteld dat er voor deze bedrijven een overgangstermijn komt tot 2020. Voorwaarde is wel dat de ontslagen een sociaaleconomische reden hebben. D66 en mogelijk ook andere partijen steunen het amendement.

De hervorming van het ontslagrecht is een belangrijk onderdeel van het sociaal akkoord, dat het kabinet vorig jaar sloot met vakbonden en werkgevers. Volgens Asscher kunnen de sociale partners leven met een overgangstermijn voor kleine bedrijven.

Doel van het ontslagplan is het minder ingewikkeld en goedkoper te maken voor bedrijven om werknemers zo nodig te ontslaan. Ze zullen dan ook makkelijker nieuw personeel aannemen, is de gedachte.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen